الخميس، 19 يونيو 2008

التاااااااج يتاعى وصل

الحمد لله ادبست فى تاج من اخويا وحبيبى وابن بلدى صاحب مدونه نحن من صنع التاريخ
بسم الله هنبتدى التاااج
أذكر 5 أحلام تخص ماضيك كنت هتتخلى عن إيه فيها و هتتمسك بإيه لحد دلوقتى؟

1-كان نفسى اخش كليه التجاره بس للاسف اتنيلت ودخلت المعهد
2-كنت بحلم ابقى مجاهد واسافر الشيشان
3-كنت بحلم ومازلت احلم انى اشوف مجتمع اسلامى عايش فيه وبيحكمنا
4-كنت بحلم انى اشارك بحاجه اخدم فيها المجتمع واخدم بيها اسلامى
5-كنت بحلم وانا صغير ابقى لعيب كوره(اللى مبعرفش اهببها اصلا)
كل الاحلام اللى فاتت دى انا متمسك بيها لانى مؤمن بيها

ماعدا الحلم الخير طبعا لانى فاشل فيها
اذكر5 احلام تخص مستقبلك وما تتمناه منه؟

1- بحلم ان ربنا يثبتنى ويخلينى انسان صالح
2-بحلم انى اتزوج انسانه صالحه اعيش سعيد معها
3-بحلم ان ابنائى يكونوا مثل نور الدين محمود وصلاح الدين
4-بحلم انى اخلص دراسه واسافر دوله خليجيه اشتغل هناك شغله محترمه فى مجال الاداره
5-بحلم ان احنا نخلص من الفاسدين فى البلد ونرجع تانى لكرامتنا واسلامنا

6-بحلم ان بلدنا الاسلاميه تتحرر وترجع الخلافه الاسلاميه على ايدينا
معلش ان زودت حلم بس دى احلامى الرئيسيه
اذكر شخصين على الاقل متواجدين فى حياتك كنت تتمنى وجودهم من قبلهم؟

1- استاذى الحبيب استاذ سامح الراجل ده ليه فضل عليا كبير
لانى مش عارف من غيره كنت هبقى عامل ايه دلوقتى
الراجل ده تعب معايا كتير واتمنى من ربى ان يجزيه خير على اللى عمله معايا.

2-اخويا وحبيبى فى الله عبد الحميد وده من اخواتى فى الله اللى انا بحبهم
رغم كل اللى بيعمله معايا لانه بجد ساعات لما مضايق بروحله واشتكيله همى

اسأل ان يجمعنا تحت ظل عرش الرحمن يوم القيامه.

3-كل اصحابى واخواتى فى الله اللى أثروا فى حياتى بالايجاب
هخص بذكر أستاذ محمد على واستاذ محمد.السيد واستاذ محمد حسن
وغيرهم وغيرهم ومش هنسى اخويا محمد ومصطفى واللى قبل كل ده امى وابى
وغيرهم اللى مش هيسعنى الوقت انى اذكرهم

أذكر شخصين - على الأقل - غير متواجدين فى حياتك و تتمنى وجودهم مستقبلا فى حياتك و حياة أولادك
1-جدى الله يرحمه اللى انا لسه فاكر لغاية دلوقتى حنانه وطيبته معايا اللى كان معوضنى عن حنان الاب وابويا كان مسافر
لسه فاكر لما كان بيدينى المصروف ولما كان بيعنف امى لما تضربنى


2-خالى حبيب قلبى اللى مسافر الكويت نفسى يرجع واشوفه تانى
على فكره هو فرحه السنه دى ياريت تدعوله
تهدى لمن التاج
sasatifa مدونة احلم معايا
صلطح
صريح اوى
اوعى تخاف
اختكم فى الله
فى النهايه انى احبكم فى الله

وياريت تخشو مدونة ادم ويحيي عشان فى حمله جامده جدا
خاصه باللغه العربيه وواجب انى اذكركم بها



هناك 43 تعليقًا:

إخوانى حتى النخاع يقول...

أووووووول تعليق

إجابات إكسلانت ياباشا

بس إيه الحلاوة دى ؟؟

وعاوز تتجوز كمان ؟؟؟
دا الى إحنا اتفقنا عليه ؟

إجابات روعة يا ريس

أخووك

eman alaa eldin يقول...

اجابات جميلة اوى ومليانة طموح وامل
بس اشمعن دول الخيلج يعنى ما حضرتك ممكن تبقى كويس خالص فى بلدك يعنى بجد لو عملت كدة هتبقى زى كتير غيرك بيسيبوا بلدهم عشان الشغل مع انهم مممكن يحققوا اكتر فى بلدهم .اتمنى انك تكون فهمت وجهة نظرى.

الاسئلة والاجابات روعة
ربنا يرجع خال حضرتك بسلامة وتشوفه وربنا يتمم له زواجه بخير

نور جديد يقول...

السلام عليكم
يعني اول زيارة وواضح كده و الله اعلم
انها هتتكرر كتير ان شاء الله
مدونة جميلة يا فندم و الله
موفق ان شاء الله يارب
و يارب يحقق لك كل ما تتمنى يارب و يجعل لك من الخير نصيبا
اللهم امين

أختكم فى الله يقول...

جزاك الله خيرا اخى الكريم على ذكرك ليا
انا ان شاء الله حرد على الاسئلة دى وحنشرها عندى باذن الله وحبقى ابلغ حضرتك

معلش والله اصل انا الكمبيوتر عندى بايظ وببعت البوست اللي بنشره انهاردة من عند واحدة صحبتى

ربنل يخليك ويكرمك

مشروع انسان يقول...

هلا

بس عجيبة حلم الكورة ده
وانت مش بتعرف تلعب
:)

كويس انك اقلعت عنه
:)

وربنا يرزقك الزوجة الصالحة
ويكون فى عون الناس دى كلها اللى جبت سيرتهم وبتحبهم
:)

تحياتى

خواطر رئيس شاب يقول...

اجاباتك جميلة جدا

بس حلم الكورة ده حلم غريب جدا

تحياتى

إسلام يقول...

جيد هذا الموضوع..
أن تنظر إلى ما في أعماق نفسك..
فتكتشف فيها بعض الأشياء التي ربما كنت تغفل عنها

تحياتي

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

اجابات ممتازه

ربنا يوفقك ياااااااارب

اوعى تفكر يقول...

اخوانى حتى النخاع
ربنا يكرمك يا حبيبى
بس انا متفقتش معاك على حاجه ياعم
مليش دعوه بيك
......................
بنت الحريه
شكرا
بالنسبه لمصر انا معنديش امل اشتغل فيها
لانى حتى لو اشتغلت مظنش انى هلحق اكون نفسى حتى ده غير انى ممكن مرتحش نفسيا
..........................
نور جديد
ان شاء الله مش هتكون اخر مره
ويكون بنا تواصل باستمرار
........................
اختكم فى الله
ربنا يكرم الكمبيوتر وبرجعهلنا بالسلامه ان شاء الله
......................
امام الجيل
ما انا عشان كده مفكرتش فيه كتير
هو كان ممكن كان حلم مستحيل
انا متمنتش الحلم ده
الا لما شوفت عمر كانوتيه لاعيب مالى
وانيلكا وغيرهم وازاى بيدوا وجه جميل للاسلام
ادعيلى كتير ربنا يكرمك
.........................
خواطر رئيس شاب
يعنى هو حلم الرئاسه اللى مش مستحيل
.....................
اسلام
هى دى حلاوة التاج
انى بقعد اعصر فى نفسى زى الليمونه
عشان اعرف اجاوب
......................
حسام يحيي
انت اللى ممتاز يا باشا
ربنا يكرمك يا حبيبى

صلطح يقول...

السلام عليكم
----------------
استغفر الله العظيم
حيبقى انت واخوك ايه يابنى هو انتو بتبدلوا عليا ولا ايه

ان شاء الله اجاوب عن التاج
ولكن من الممكن ان اتخر شويه عشان مشغول جدا بس ان شاء الله بعد البوست الجاى عشان انا وعدت الناس بالشعر

======================
وصلطح صلطح ياعم الحاج

اوعى تفكر يقول...

صلطح باشا
شوفت العائله كلها بتحبك اوى
عشان كده مظبطينك تيجان
واتأخر على راحتك بس متنفضش

"النجم القادم" يقول...

اخى الفاضل

الله ينور على الاجابات بتاعت حضرتك

ومعلش انا هاجله شويه

لانى تعبان شويه اليومين دول

جزاك الله خيرا

اوعى تفكر يقول...

النجم القادم
شرفت ياباشا وربنا يكرمك ويقويك
ومستنيينك

mohammed alsha3r يقول...

احلام جميله

ربنا يكرمك وتحقق احلامك

ويؤجر بالنيه في الاحلام التى عفا عليها الزمن

آفاق الحرية يقول...

ان شاء الله تتعلم لعب الكورة
وتبقي لعيب
هو طبعا صعب بس الواحد لازم يقف جنبك ويشجعك برده
هههههههههههه

مشتاق لله يقول...

اتمني ان تصبح لاعب كرة مشهور وممتاز علي فمرة لسه عندك وقت. تحيتي لك

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

اجباتك جميلة اوى بجد ولزيزة...ربنا معاك

عودة(3awda) يقول...

ربنا يحقق أحلامك من أخوك عمار ياريت تشرفنا فى المدونه

عودة(3awda) يقول...

أحسن حاجة عجبتنى هو الاعتراف بفضل الغير عليك

جنّي يقول...

أحلامك كلها مشروعة

ربنا يحقق كل أمانيك

كل ما علينا أن نحولأحلامنا لأهداف قابلة للتحقيق

وما نيل المطالب بالتمني ولن تؤخذ الدنيا غلابا ..

"النجم القادم" يقول...

حبيب قلبى الغالى

ربنا يعزك يارب

تاج الشباب والبنات من النجم القادم فى انتظارك

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

فين بوستاتك الجديده

صلطح يقول...

حبيب قلبى
البوست الجديد نزل تعالى شوفه انت واخوك


======================
وصلطح صلطح ياعم الحاج

اوعى تفكر يقول...

mohammed alsha3r
ربنا يكرمك يا اخى ويحققلك احلامك انت كماااااان
........................
افاق الحريه
ههههههههه
ربنا يكرمك ياعم للدرجه دى صعبت عليك
دى انا بقت حالتى ملطشه
..........................
مشتاق لله
وقت على ايه
بقولك مليش فيها
ده انا حتى مبعرفش اباصى الكوره صح
.....................
.:.-=- ELGaZaLy-=-.:
ربنا يكرمك
دايما كده اجاباتى لذيذه
لدرجة انك ممكن تاكل صوابعك وراها
...........................
عودة(3awda)
ربنا يكرمك يا اخى
الاعتراف بفضل الغير واجب اوى
خصوصا انت متعرفش الراجل ده تعب معايا ازاى و جارى زيارة المدونه
........................
جنّي
ربنا يكرمك يا اختى
ويحققلك انتى كمان كل احلامك المشروعه
...........................
النجم القادم
د انا لسه خلصان من تاج مطلع عينى
ايه ياعم الاسئله دى
............................
حسام يحيي
قريبا استنانى يومين وتكون موجوده ياباشا
...........................
صلطح
ماشى ياعم انا هجيب العائله كلها ونقعد نتفرج على البوست

Unknown يقول...

السلامو عليكووووووووووووو
ايه يا بنى الاحلام دى كلها وبعدين اخوك مصطفى ده (انا معرفوش)بس بسمع عنه انه شخصيه عظيمه وكريمه اوى والمفروض كنت تحطه اول واحد مش على جنب مع شويه ناس كتير
.....................................
لعيب كوره ايه يا بنى
انت كبيرك تلم الكور ده لو تعرف تلمها اساسا
وشكرا على التاج يا معلم
مشكووووووووووووورر

عًٍمًرٌٍوٍ آلنْوٍبٌَِى يقول...

اخويا الغالى وابن بلدى فارس النوبة
اولا انا زعلان بقا تلبس التاج بسرعة كده ومن غير ما تدينى خبر بجد بجد زعلان بقا ومخاصمك
بس بأمانة اجابات فى منتهى الروعة والجمال نوبى على حق يا ريس
ارجو من الله ان يحقق كل احلامك
واتمنالك التوفيق دائما فى حياتك

Unknown يقول...

ان شاء الله يتحقق لك كل ماتتمني ويمن عليك من فضله وكرمه ,ويجعلك من اهل دعوته الصالحين المخلصين
اجاباتك رائعه فعلا
ربنا يحفظك ويبارك فيك,ولازم بأذن الله تكمل وتدخل كلية التجارة
وجزاكم الله كل خير

مدحت محمد يقول...

ربنا يحققلك جميع احلامك ان شاء الله

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

ههههههههههههههههههههه
اتنيلت وما اعرفش اهببها
معلش
المهم اننا عرفناك اكتر وحققت برضه حاجات
ربنا يبارك لك وتحقق كلللللل ما تتمناه واكتر يارب
تحياتي لحضرتك وتقديري

أختكم فى الله يقول...

انا عملت التاج عندى فى المدونة

ربنا يكرمك ويحققلك احلامك كلها يا رب


(:

نـــــور يقول...

السلام عليكم
اول زياره ليا لمدونتك
ربنا يحققلك احلامك يارب ويقربك منه كمان وكمان . بس هو اشمعنى يعنى تسافر الخليج اااااااااه يمكن علشان فلوسها كتير..؟؟
يالا بالتوفيق
دمت فى رعاية الله

فى حب الله يقول...

اتمني من الله ان تتحقق كل احلامك بإذن الله لان كلنا اكيد بنتمني معظم هذه الاحلام
اما بالنسبه لحلم الكورة فأنا شايفه ان احسن انك مبتعرفش تلعب كورة اصلاً ليه بقي علشان انت لو كنت بتعرف تلعب كان زمان دلوقتي بقي انت انحرفت معلش قصدى احترفت زى زيدان والحضرى وميدو وغيرة وغيرة ومكناش هنعرفك ومكنتش هتعمل مدونه جميله بالشكل ده فكويس ان الحلم ده صعب المنال

اوعى تفكر يقول...

sasatifa
لا يابنى يبقى انت متعرفش اخويا ده اللى يعرفه بيقول عليه بلاوى
قال عظيم قال
كمان انا برضه اللى بلم الكور حسابى معاك بعدين

اوعى تفكر يقول...

معلش ياعمرو باشا فاتت عليا دى
كمان ربنا يكرمك ياحبيب قلبى

اوعى تفكر يقول...

الفاتح الجعفرى
ربنا يكرمك يا اخى
وينفع بينا الاسلام ان شاء الله

اوعى تفكر يقول...

مدحت محمد
ربنا يباركلك يا اخى
............................
نونو
شكرا يا اختى وربن يكرمك
ويحقق اللى فى بال كل مسلم
..........................
اختكم فى الله
عملتيه ماشى جارى الذهاب للمدونه
وربنا يباركلك
.......................
habiba
ربنا يكرمك يا اختى
بالنسبه للخليج
هو تقريبا موضوع فلوس ودى الصراحه
لانى عايز اكون نفسى بسرعه
......................
فى حب الله
ههههههههههههههههه
صح كان زمالى انحرفت او احترفت
محدش عارف كان ايه اللى هيحصل
بس الحمدلله انى معاكم
وده بالدنيا كلها

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً يقول...

تاج جامد بصراحة

حقق الله احلامك

ورزقك الجهاد في سبيل الله

أختكم فى الله يقول...

أخى الكريم

انا عندى فى المدونة واجب بنمرره علينا كلنا .
إذا سمحت ومكنش عند حضرتك مانع يا ريت لو تحل الواجب عند حضرتك هنا فى المدونة .

تحياتى

صريح أوي يقول...

جزاكم الله خيرا
وبارك الله فيك
اعتذار
انا هتأخر شوية علي ما أستقبل التاج بتاعك اللي أكيد هيشرفني إني أرد عليه
دمت في رعاية الله يا حبة القلب

albaghdadi يقول...

تاج جميييل وكلام رائع
وأفكار طيبة
وأديني خلصت الامتحانات ورجعت يا سيدي
وللتواصل عودة إن شاء الله

albaghdadi يقول...

تاج جميييل وكلام رائع
وأفكار طيبة
وأديني خلصت الامتحانات ورجعت يا سيدي
وللتواصل عودة إن شاء الله

_**( قلب الأسد )**_ يقول...

التاج اجاباته فى محلها
الف الف شكر ياباشا والله انا استفدت من ايجاباتك
تقبل تحياتى

أم أحمد المصرية يقول...

اخي الفاضل
حقق له لك كل احلامك و اكثر فمازلت الحياة امامك ان شاء الله