الأحد، 27 يوليو 2008

انا بحب الاخوااااااااان

تحديث هام

نظرا لتعرض الجروب الخاص بنا لحملة قذرة من العلمانين والحزب الوطنى على الفيس بوك وادى هذا الى حظر حسابنا هناك وقاموا باالستيلاء على الجروب الخاص بنا
لذا قمنا بعمل جروب اخر بنفس عنوان الحمله ( انا بحب الاخوان )
وسنواصل المسيرة بإذن الله ولن يوقفنا ظالم او حاقد ولا جاهل
بل وسنضاعف جهدنا جميعا وسوف ندعوا كل من نعرف للإشتراك معنا فى الجروب الجديد وإلغاء العضوية فى القديم ونرجوا منكم تغيير الروابط الخاصة بالجروب فى كل ما نشرتم الى هذا الرابط الجديد
http://www.facebook.com/group.php?gid=29015230599
وجزاكم الله خيرا

أنا بحب الاخوان


نعم أحب الإخوان .... أنا شاب مسلم مصري أعلنها صريحة واضحة لكل الدنيا و أعي معناها جيدا ॥


(أنا بحب الاخوان)
· في زمن تضاربت فيه واختلفت الغايات والأهداف قالوا هم... الله غايتنا
· في زمن قليل فيه من له قدوة والكل يبحث عن قدوة ولا يجد قالوا هم... الرسول قدوتنا
· في زمن غيرت فيه المفاهيم وضاعت الحقوق وقلبت الموازين بسبب دساتير البشر قالوا هم... القران دستورنا
· في زمن أصبحنا نسميه زمن الذل والخزي من كثرة المهانة التي نراها من أعدائنا وتتضارب السبل حول كيفية الرد قالوا هم...الجهاد سبيلنا
· في زمن وجدت فيه الأماني ضعيفة وزائلة فضلا عن من ليس لهم أماني أصلا
قالوا هم... الموت في سبيل الله أسمى أمانينا


أُناس بمثل هذه المواصفات ألا أحبهم وقد قال تعالى في كتابة

(وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحاً وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ المُسْلِمِينَ )


حتى وإن اختلفت معهم في بعض الأمور فسوف يبقى ما نتفق فيه أكبر بكثير مما نختلف فيه يكفينا أن يجمعنا جميعا أننا مسلمون أبناء دين واحد

في ظل تلك الأنظمة التي تحكمنا والأحزاب التي نرى أسمائها من حولنا ولا نراها ليس في مصر فقط بل كل عالمنا الإسلامي يا ترى منهم عمل ويعمل على خدمة شعبة ويضحى من أجلة مثل الإخوان المسلمين ؟

رحم الله رجل حينما قالت له زوجته- أنهم يسعون للسلطة- فقال لها : كل هذه الضربات التي تلحق بهم لا يثبت أمامها إلا من يعمل لله لأن غيره مهما كان لاستحق كل هذا الصبر

يقولون عنهم الكثير من الكلم الطيب وغير الطيب ولكن أولا وأخيرا كمسلم ملتزم معاصر واعمل على فهم ديني بشكل صحيح لي ما أراه أمام عيني ليس ما يقوله الآخرون فلن أخذهم بسلوك فرد أو موقف ولكن أقيم كفكر وهدف ولذا قلت



( أنا بحب الاخوان )

وادعوا كل شبابنا وفتياتنا أبائنا وأمهاتنا أن نجمع أصواتنا هنا ونعلنها بقوة ونقول جميعا (أنا بحب الإخوان) ولترى تلك الأنظمة التي تدعى وتختلق حب زائف من الشعوب لها أنه ليس هناك من يحبهم بل من يقولون (أنا بحب الإخوان) أكبر بكثير من أن نحصيه أو نجمعه ولكن سنريكم بعضة الآن


هدفنا إيصال صوت هذه الحملة والمشاركات بها الى مليون فرد


قد يستصعب الكثير هذا الرقم ويراه صعب أن لم يكن مستحيل ولكننا نقول بالإيمان بالعلم بالعمل والعزيمة والإصرار ليس هناك مستحيل


فهلموا شباب الإسلام من الإخوان وغير الإخوان هلموا شباب مصر والعالم الإسلامي
نعلنها جميعا ونقول


أنا بحب الاخوان

فمن معنا يسجل بتعليق وينشر الأمر حتى يرى الجميع رأى الشعب الصادق العاقل الفاهم
مدونة الحملة هى
http://iloveikhwan1928.blogspot.com/

وشاركونا على الجروب الخاص بحملتكم على موقع الفيس بوك وهو
http://www.facebook.com/group.php?gid=29015230599

وتواصلوا معنا وتابعوا اخبارنا وشاركونا فى أدارة الحملة من خلال هذا الايميل
ilove_them@yahoo.com

شبابنا وبناتنا
أبائنا وامهتنا
أحفادنا وأجدادنا
ننتظر مشاركتم وأرائكم معنا
فهذا ديننا وهؤلاء إخواننا وتلك امتنا
دى حمله كان لازم انشرها وده واجب عليا
فهذه الجماعه عليها جمايل كتيره اوى
ودى ممكن تكون رد جميل صغيره لها
واسف انى مبرضش سريعا على المدونات ومش بتابعها
اوى نظرا لانشغالى الشديد
وارجو من الجميع التواصل مع الحمله
سبحانك اللهم وبحمد .........اشهد ان لا اله الا انت..........استغفرك واتوب اليك

هناك 11 تعليقًا:

قلب يحترق يقول...

ربنا يوفقكم في الحملة و تقدروا ترفعوا راية الاسلام و المسلمين

هي في قضية شائكة بالنسبة لي

قصة انا بحب الاخوان دي ممكن تكون مش مقنعة لكتير من الناس

أنا عارفة ان الاخوان المسلمين هم المدافعين عن الاسلام

بس ليه يكون في تحزب و فرقة

انا وقت ما كنت في الكلية الصراع بين الجماعات الاسلامية كان رهيب

يمكن كان أقوي من الصراع بين الجماعات الاسلامية و الاحزاب العلمانية و الحزب الوطني نفسه

هو ليه احنا مش بنلغي الالقاب و الاسماء و ننصهر كلنا في جسد واحد
ونكون تحت مسمي واحد

المسلمين

من غير اخوان - سلف - سنة - شيعة

مسميات كتير ما أنزل الله بها من سلطان

هو سماكم المسلمين

أقولك علي حاجة

يمكن مش تكون فيك

بس شفتها في ناس كتير

انتمائها لجماعة الاخوان أقوي من انتمائها للاسلام

انا عارفة ان تصرفات شخص مش بتصور الجماعة كلها

وعارفة حماسة الشباب للاسلام بتخليهم يتجهوا للجماعات الاسلامية

بس أنا نفسي التفرق والتحزب اللي احنا فيه ينتهي

وبعدين الرسول صلي الله عليه و سلم قدوتنا

المفروض من سيرته نعرف اننا قبل ما نواجه الظلم كانت في اساسيات ضرورية

ربي المسلمين لحد ما ارتقوا لمرتبة مؤمنين
والايمان كان السلاح الاقوي في مواجهة الظلم و الفساد

ياريت كلامي يتفهم

أنا مش بنقد الاخوان ولا بنقد الموضوع بالعكس الموضوع عجبني و هايل و اكتر حاجة عاجباني فيه انه بيبين اد ايه الشباب متحمس للاسلام

بس التربية الاساس

آسفة لو طولت في الكلام وكان تعليقي طويل بس بجد موضوعك رائع

السكندرى يقول...

أحبكم الذى أحببتمونا فيه

جزاكم الله خيرا

السكندرى

جيل الصحوة

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

السلام عليكم
خليهم محروقين كدة
حالا هشترك
ولا تهنوا ولا تحزنوا وانتم الاعلون

أختكم فى الله يقول...

ربنا يوفقكم يارب وينصركم عليهم

هما الي بيحاولوا يهدموا أي حاجة كويسة في البلد دي

حضرتك ليك عندي تاج في المدونة

لو سمحت حضرتك تدخل وتشوفه مستنين أجابات حضرتك

alqassam يقول...

سنة اولى تدوين ...اهداء الى من احبهم واتعلم منهم ...جديد على مدونة القسام

shaimaa samir يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يشرفنى دعوتكم لحضور حفل توقيع ديوانى الاول
اطياف الصمت

وذلك فى الثانى من شهر اغسطس
يوم السبت القادم باذن الله
الساعة 7
بمكتبة طلعت حرب


يشرفنى حضوركم جدااااا

ويشرفنى حضور اى حد بيحب الاخوان

_**( قلب الأسد )**_ يقول...

هكذا يكن دائما دلأب الصالحين يحاربون من كل فاسد متغطرس
ولنتذكر دائما ان الشجرة لمثمرة هى التى يقذفها الناس بالحجارة
...............
ادعوكم لقراءة البوست الجديد فى مدونتى تحت عنوان
ســـــــــر البقــــــــــاء

أختكم فى الله يقول...

بنحاول نتغير 5

ياريت تشرفونا و تقروا الفكرة و تقولولنا رأيكم

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً يقول...

وفقكم الله في حملتكم الى ما يحبه ويرضاه

إخوانى حتى النخاع يقول...

ازيك يا حبيبى ؟؟

انا وقعت خلاص فى المدونة

وانا بحبهم وبمووووت فيهم

************

فين أخوك مصطفى ؟؟

طمنى عليه بالله عليك

وقوله الى انا معيش رصيد ومعيش فلوس والله أشحن أو حتى اتصل بيه من سنترال

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

أنا مش إخوان ..و لا أظن إني حكون منهم أبداً لكن أنا أحترمهم كجماعة سياسية دينية معتدلة و أنا من المعجبين بالإمام حسن البنا الله يرحمه ...و بصراحة أنا مش عارفة مين في البلد دي يفضل يؤيد الحزب الوطني بعد كل البلاوي دي....و أين الديمقراطية المزعومة ؟ لماذا يحجروا و يمنعوا رأي الآخر ؟ و تقبل مروري